hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > اردبیل| اینترنت پرسرعت در راه است

اردبیل| اینترنت پرسرعت در راه است

مخابرات استان اردبیل چند هفته قبل تلفن ثابت تعدادی از مشترکین خود را برای تبدیل به فیبر نوری تغییر داد که این موضوع گلایه شهروندان اردبیلی را به همراه داشت. حالا مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل می‌گوید این تغییرات به‌منظور افزایش سرعت اینترنت بوده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی سافت سوئیچ به‌عنوان سیستم جدید در استان گفت: با اجرای این طرح‌ها پهنای باند استان دو ونیم برابر افزایش می‌یابد و ما قادر خواهیم بود خدمات مطلوب‌تری را به مشترکین ارائه کنیم.

بهمن اسماعیل‌زاده اظهار کرد: تمام تلاش ما بر این است تا در خدمت به مردم و جلب رضایت‌مندی آن‌ها به شکل مضاعف فعالیت کنیم به‌طوری‌که در چهار ماه گذشته با تلاش همکاران در شرکت مخابرات سعی کردیم تعداد کافوهای نوری استان را از ۹ عدد به ۶۰ عدد کافوی نوری ارتقا دهیم.

او این ارتقای شبکه کافو و فیبر نوری که همراه با تغییر شماره تلفن برخی از همشهریان بوده است را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما در دو هفته گذشته اطلاع‌رسانی را از طریق صداوسیما و ارسال پیامک به مشترکین انجام دادیم و سعی کردیم با بهره‌گیری از تجهیزات مدرن به هم‌وطنان سرویس‌های کیفی‌تری را ارائه کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل با عذرخواهی از مشترکینی که در روزهای گذشته و با توسعه فیبر نوری شماره تماس آن‌ها تغییریافته و به‌نوعی کابل برگردان انجام‌شده است، افزود: با راه‌اندازی سافت سوئیچ به‌عنوان سیستم جدید تمام تلاش ما بر این است تا مشترکین ما خدمات کیفی‌تر و با سهولت بیشتری را دریافت کنند به‌طوری‌که در قالب این سیستم ما در حقیقت تجهیزات و امکانات خودمان را به دو کوچه و محله مشترکین برده و سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان و باکیفیت مطلوب هم سرویس تلفن ثابت و هم اینترنت پرسرعت را برای مشترکین مهیا کنیم.

اسماعیل‌زاده گفت: ما تلاش کردیم تا در عرض ۴۸ ساعت عملیات کابل برگردان را انجام دهیم هرچند که در این مدت قطعی تلفن خانگی و سرویس اینترنتی مشکلاتی را برای مشترکین به وجود آورد که از این بابت جای دارد از همشهریان عذرخواهی کرده و تلاش جدی بکار گیریم تا در ادامه با کمترین نارسائی ارائه خدمات انجام شود.

او در مورد قطع سرویس اینترنت برخی از مشترکین و گلایه‌های مطرح‌شده از سوی آن‌ها بیان کرد: هرچند ما از ۶ ماه قبل از سرویس‌های ارائه‌کننده اینترنت خواسته بودیم تا در حجم محدود به مشترکین اینترنت ارائه کنند تا در اعمال سیستم جدید مشکلی به وجود نیاید اما سعی کردیم همشهریان از همان سرویس قبلی خود استفاده کنند و به‌هیچ‌وجه اجباری در استفاده از اینترنت ارائه‌شده مخابرات وجود ندارد و مشترکین به‌راحتی می‌توانند از سرویس سایر شرکت‌ها نیز استفاده کنند.

پهنای باند استان افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل ادامه داد: علاوه بر اردبیل در مشگین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال نیز به‌صورت محدود طرح توسعه فیبر نوری اجرایی شده و به‌عنوان یک زیرساخت مهم به هم‌وطنان می‌توانند از امکانات ایجادشده استفاده کنند.

اسماعیل‌زاده تصریح کرد: علاوه بر نزدیکی تجهیزات و امکانات مخابراتی به مشترکین با اجرای این طرح بهره‌برداران می‌توانند از پهنای باند بالا استفاده کرده و در تقویت ارتباطات خود از این زیرساخت بهره‌ بگیرند.

او گفت: ما تلاش می‌کنیم تا در ماه‌های آینده در شهر اردبیل مراحل واگذاری و ارائه فیبر به خانه‌ها به‌عنوان سرویس تارنما راه‌اندازی کنیم تا هر شهروند از این فیبر خانگی استفاده کند که پهنای باند ارائه‌شده در این طرح ۵۰ تا ۱۰۰ مگابیت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها پهنای باند استان دو ونیم برابر افزایش خواهد یافت و ما قادر خواهیم بود خدمات مطلوب‌تری را به مشترکین ارائه کنیم.

فراهم شدن بستر استفاده از اینترنت در بیش از ۴۰۰ روستا

اسماعیل‌زاده در مورد آخرین وضعیت استان در سه حوزه تلفن همراه، ارتقای شبکه کافو و فیبر نوری و ارائه سرویس‌های مخابراتی خاطرنشان کرد: ما خوشحال هستیم که در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی در هر سه حوزه با ارتقای خدمات‌رسانی به مشترکین روبرو هستیم به‌طوری‌که ما همپای سایر کشورها در حوزه ارتباطات از آخرین متدها بهره‌مند هستیم.

او در مورد راه‌اندازی تجهیزات مخابراتی و اینترنتی در مناطق روستایی نیز بیان کرد: هرچند بحث تأمین ارتباط و اینترنت روستایی در تعهدات شرکت مخابرات نیست اما ما در بیش از ۴۰۰ روستا زمینه استفاده از اینترنت ICDL را فراهم کردیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اردبیل به تعهد احداث ۴۰ سایت بی‌تی‌اس در استان اشاره کرد و گفت: ما طرحی را در حال اجرا داریم که به‌عنوان یکپارچه‌سازی شبکه تلاش می‌شود تا شبکه روستایی به سایت‌های همراه اول متصل شود تا ما بتوانیم از ۱۵۰ سایت قابل بهره‌برداری در مسیر توسعه و تقویت شبکه‌های تلفن همراه و اینترنت روستایی استفاده کنیم.

اسماعیل‌زاده در مورد پوشش تلفن همراه در جاده‌های اردبیل نیز تصریح کرد: در اکثر جاده‌های استان به‌ویژه محور اردبیل – سرچم تا ۹۵ درصد پوشش تلفن همراه را شاهد هستیم و اگر خلائی نیز در این حوزه وجود دارد سعی در برطرف کردن داریم.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد